måndag 20 maj 2013

Världens bästa mamma.


Efter en faktiskt helt sömnlös natt,
har jag bara kommit fram till en enda sak, 
Jag är så jävla glad att jag fick just MIN mamma!!
Hon var bara ett litet barn igentligen när hon fick mig, 
ynka17år och helt själv.
Men ändå har hon lyckats lära mig vad som verkligen spelar roll.
Aldrig har vi barn behövt höra skitprat om att folk är tjocka, fula eller dåliga på något sätt.
Det fanns inte i vårt hem, det fanns bara viktigheter.
Och viktigheterna var vi.
Vi fick ta plats, så stor som vi behövde.
Och vi fick vara bra, känna oss bäst.
Hon älskade oss helt gränslöst, 
och idag när jag var helt galet trött och ledsen 
får hon mig att se klart.
Det får hon alltid.
Hon får mig att se det sorgliga i den som behöver såra andra.
Jag älskar henne SÅ himla mycket!!
Jag är så glad för all den styrka och kärlek hon gett mig 
& ger mig.
Hoppas verkligen mina barn också kommer förstå vad som är verklig lycka och rikedom.
Att aldrig saker och pengar kommer få ta mer plats än sånt som verkligen spelar roll.




1 kommentar: